Jak walczyć z konkurencją?

Czas czytania~ 2 MIN

Konkurencja to strup na głowie każdego przedsiębiorcy. O ile mamy do czynienia ze zdrową konkurencją, wpływa ona pozytywnie na rozwój gospodarki oraz na jakość wykonywanych usług. Firmy chcąc zachęcić klientów do skorzystania z ich oferty muszą albo zaoferować wysokiej jakości produkt, albo obniżyć cenę albo prowadzić kosztowne akcje marketingowe.

Jakie akcje marketingowe możemy przeprowadzić?

W ostatnim czasie bardzo popularne stało się organizowanie pewnego rodzaju happeningów. Często w centrum handlowym można zauważyć, że sieć fastfoodów reklamuje człowiek przebrany za kanapkę, rozdający dodatkowo ludziom ulotki. Z mody nie wyjdzie także organizowanie promocji w formie obniżenia ceny produktu lub w formie dołączania jakiegoś produktu gratis do tego, który sprzedajemy.

Można zatrudnić specjalny samochód, który jeździ po mieście z głośnikiem oraz banerem reklamowym. Można także zlecić roznoszenie ulotek lub przykleić plakaty w dozwolonych miejscach. Dobrym pomysłem może okazać się także wynajęcie powierzchni reklamowej przy ruchliwej drodze.

Pomijając reklamy w telewizji i prasie, bardzo skuteczną metodą jest reklamowanie się w Internecie bądź to poprzez emitowanie swoich bannerów na stronach internetowych, bądź to poprzez wysyłanie mailingu do użytkowników o określonym profilu. Można także reklamować się w Google, w różnego rodzaju sieciach reklamowych, a także prowadzić własny sklep na Allegro.

Możliwości reklamowania swoich usług jest naprawdę mnóstwo i założę się, że każdy kto czyta ten artykuł, oprócz wymienionych przeze mnie powyżej metod zna jeszcze jedną lub dwie inne metody. Kreatywność to podstawa, chodzi bowiem o to aby zainteresować klientów swoją ofertą.

Twoja ocena artykułu:
Dokonaj oceny przyciskiem
    cookie Cookies, zwane potocznie „ciasteczkami” wspierają prawidłowe funkcjonowanie stron internetowych, także tej lecz jeśli nie chcesz ich używać możesz wyłączyć je na swoim urzadzeniu... więcej »
    Zamknij komunikat close